"mmm... Mhm.. mmm"

Den senaste halvtimmen har Arne stått här inne på macken och fört ett samtal med mig, ett väldigt utdraget sådant.. vad han har sagt? Inte en jäkla aning. Stängde av öronen efter en sisådär 1½ minut.. vilket måste betyda att jag är ritkigt duktig på att låta övertygande med mitt "mhm.. jasså.. sedär", för han har då trott att jag lyssnat på hela hans livshistoria. (det ända jag hörde var dock något om en fluga som han hade på sig, med ett rött och ett grönt lyse på.. och ett batteri i fickan..hm?)
Skönt, nu kom tidningarna.. Då får Arne fullt upp, och åker sedan hem. Tur, jag var påväg att kasta in handduken och springa härifrån..
(För att förklara mig, så ska jag berätta historien om Arne. Arne är ca 70-75 år gammal, han har i hela sitt liv jobbat som tidningsutkörare för kvällstidnigarna. Varenda morgon mellan 8-9 kommer han in här på macken, tar en kopp kaffe och sätter sig i spelhörnan för att läsa DD. Där sitter han och väntar på att tidningarna ska komma, och pratar oavbrutet. Vem han pratar med är det egentligen ingen som vet... Men iaf, när tidningarna väl kommer är han först ut. Han får då sitt exemplar av aftonbladet av tidningsutköraren. Därefter åker han hem.. och det blir genst jättetyst här nere på macken. Det är historien om Arne.. )


mjaha, sen då..
Gårdagen var lugnt, jättelugn. Åkte upp till Ertino en sväng, drack lite cola och tjålade. Kollade även på ett fruktansvärt klipp på youtube.. huuua! Begav mig hemåt kring 23-23.30 tiden.
Idag blir det en lika lugn kväll. Ska iväg och träna dans efter jobbet, och sen ska jag nog vara barnvakt.. tror jag. Och, jobba hela dagen imorgon.. skoj! neej..

Nu tycker jag personligen att jag förtjänar en lussekatt och feting kopp med kaffe, i väntan på att Karro ska komma och göra mig sällskap på våran söta lilla mack.


Ha en trevlig och kall lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0