Peace and love vs. Ludvikafesten

Vilken vecka, vilken helg!

Vart börjar man när det ena äventyret har avlöst det andra? Från början kanske skulle vara något.. jag gör mitt bästa.
Okej, torsdag.
Efter att ha sprungit runt som en tok på stan, åkt massa bil hit och dit hela förmiddagen, landade jag i duschen kring 1400-snåret. STRESS! Bytte kläder, fick något sminkliknande i ansiktet och satte upp håret.. Färden mot Borlänge och P&L kunde började.
Jag, Karro och våran chaffis Sanne hoppa in i en kokhet bil runt 16tiden, ner med fönstrena och på med Volbeat. Redan där kände vi stämningen. Vi mötte upp Anna utanför kupolen och körde henne till campingen, systrarna började förvirrat leta efter huvudentrén.. Och vi hittade den! Awsome. Fick våra band, köpte oss lite mat, kollade på Backyard babies en lite vända, sen väntade öltältet! Där blev vi sittandes ett tag, innan ett par trevliga Ludvikapojkar dök upp.
Vi kollade på JohnOssi, råkade tummla in på Promoe´s spelning(behöver jag nämna att vi snabbt flydde fältet?!), läste på Karro´s blogg att vi kollade på Lars W(?), hörde monstermagnet, stod nästan längst fram på Volbeat och såklart det vi alla hade väntat på, det vi alla hade laddat till.... MÖTLEY CRUE!!
En helt underbar spelning som började med "kickstart my heart" och avslutades med "Home sweet home" som extra nummer. Lovely. Det blev många skönasjungade toner och vrål.. Det var kort sagt Awsome! När Nikki gick fram till microfonen och sa hans första ord... JAADÅ! Det slog Tommy och hans shottande, med bravur!
Efter spelningen, trötta svettiga och hesa, skulle vi börja färden hem. Det som såg ut som att bli en natt på campingen, slutade i en bil hem och kvällen avslutades med tennis utanför min dörr i väntan på mina nycklar.
Tack systeryster för en helt oförglömlig kväll!
(För att se bilder från kvällen, kollade Karro´s blogg)

Fredag.
Samma trio som började torsdagen, begav sig ut för att äta. Vi stannade till i ett tält, fick i oss mat och någon öl. Det som skulle ha blivit en lugn kväll, slutade i ett herrans liv!
Vi sprang från tält till tält, träffade hur mycket kul folk som helst, och hade en ritkigt rolig kväll!
Runt 1tiden(kanske), lämnade jag av 1/3 av trion hemma, för att sedan fortsätta med min andra hälft. Lillasyster kom och var med, fick tjuvsmaka lite på det ljuva livet, höhö.
Kvällen slutade med efterfest hos Karro och Johan(som precis kommit hem från P&L), med trevliga människor även där. 
Kudden fick känna på ett tungt huvud kl 5 på söndagmorgon.
Ännu en grymt rolig kväll som vi tackar och bugar för!

Lördag.
Det var en tung dag.. en ritkigt tung dag.
Efter mycket vilande på päronens båt var det dags att jobba. Men först, middag med systrarna, johan, tommy och jocke på selmas. Hann även med att kolla in Björn Rosenström lite innan det var dags att bege sig ner i källaren.
En relativt bra kväll, stundvis. Men oj, vad sängen var efterlängtad fram emot 0300 när den äntligen var min!

Efter en mycket rolig och minnesvärd helg, början nu en jobbvecka.. hua!
Bara ca 4 veckor kvar till semester!!

Ha en fortsatt trevlig vecka,
Till helgen laddar vi inför grillfest!
På återseende.


Kommentarer
Postat av: mamma

...och vad menas med att lillasyster fick smaka på det ljuva livet!!!!!!!!

2009-07-01 @ 17:07:38
Postat av: Johanna

Systrar emellan har tystnadsplikt vet du väl mamma:)?

2009-07-01 @ 20:05:34
Postat av: Therese

thithi..!;-)

2009-07-05 @ 22:25:09
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0